Friday, January 20, 2012

Kelas mekap One to One - Basic to Intermediate/Jan 19, 2012



Pelajar che kali ni sudah pun ada ilmu tentang solekan.. perkara basic che x perlu berapa perlu utk menerangkan kepadanya memandangkan dia sudah pun belajar sebelum ini.. tujuan dia mengikuti kelas One to One che ni adalah ingin lebih mendalami tentang teknik2 tertentu & kesesuaian pada majlis tertentu.. & juga utk mengetahui rahsia hasil kerja che..

Pelajar che dtg dengan kejutan.. dia membaca kek hari lahir & juga hadiah hari jadi utk che.. terharu sangat.. memandangkan ilmu pelajar che ni agak banyak.. che x perlu sangat utk mengajarnya tentang jenis2 foundation.. eyeshadow.. dan sebangainya.. 

Che banyak memperkenalkan kepadanya benda2 yg lebih advance seperti primer.. mcm mana nak menjawab soalan kastemer & sebagainya.. pelajar che ni jugak sudah punya mempunyai barang yg agak lengkap.. so utk kelas ini dia tidak dibekalkan dgn barang2 asas percuma seperti set berus.. blusher.. eyeshadow dan lelain..

Seperti biasa selepas habis pengenalan che akan menyuruh pelajar che utk membuat isian pada face chart.. dimana kemahiran mengisi face chart akan membantu mekap artist utk mendapatkan teknik.. warna.. produk.. yg sesuai & betul..

Selepas face chart adalah bahagian terakhir kelas che.. iaitu practical pada muka sendiri.. pada che kita perlu master muka kita sendiri sebelum kita sedia utk mekap muka org lain.. org sendiri akan mempercayai kita jika muka kita sendiri cantik mekapnya.. betul tekniknya.. dan sebagainya.. pada bahagian ini che akan membuat sebelah muka pelajar itu.. daripada base.. kening.. eyeshahow.. lipstick.. dan sebagainya.. selebihnya pelajar itu perlulah meniru cara & teknik sepertimana yg che buat.. kalau betul semuanya & che berpuas hati, baru che akan kata kelas tamat.. selagi tak??!! mereka akan dideka tok ke tampi.. gitew.. x der lah.. mereka kena buat sehingga sempurna.. gitew..

Selepas kelas masa utk sesi bergambar.. utk membuktikan perbezaan sebelum & selepas.. dan utk melihat adanya ketidaksamaan pada kedua belah mukanya.. syukur kelas ini berjalan lancar.. semuanya berjalan seperti yg che rancangkan.. gitew.
.








Pelajar sedang kusyuk mengisi face chart dgn teknik yg telah diajar..utk sesi practical..










Pelajar sedang mebuat teknik smokey eyes pada face chart.. utk sesi practical..










Gambar pelajar sebelum make over & practical..






Che mengenakan base pada sebelah muka pelajar sahaja.. sebelah lagi mestilah disini oleh pelajar sendiri dgn teknik yg telah diajar..






Che mengenakan base pada sebelah muka pelajar sahaja.. sebelah lagi mestilah disini oleh pelajar sendiri dgn teknik yg telah diajar..






Pelajar sedang melihat base yg telah che buat pada sebelah mukanya..









Pelajar sedang meniru base sepertimana yg che buat pada sebelah mukanya..




Pelajar sedang meniru base sepertimana yg che buat pada sebelah mukanya..




Eyeshadow juga che hanya buat pada sebleha muka pelajar sahaja utk disambung oleh pelajar..



Pelajar sendang menyiapkan sebelah matanya sepertimana yg che buat pada sebeleha lagi..




Pelajar sedang memerhatikan sebarang ketidaksamaan utk pastikan balance kedua belah mukanya..


sEBELUM mekap...








No comments:

Post a Comment