Thursday, December 3, 2009

Make-up Job - Cheras - Nov 29/09


Mekap kali ni agak mencabar sebab kastemer ni jenis yg tak nak keningnya dicukur atau dicabut. Masalahnya kening dia pulak jenis yg lebat & lebar. Tak meruncing. So aku kenakan teknik highlight putih kat atas kening original dia. Kemudian bentukkan semula keningnya dengan pensel kening. Pengantin ini juga dah pesan siang2 dia tak nak mekap yg heavy2. Walaupun aku dah terangkan yg hasil kerja aku tekniknya heavy tapi nampak light & natural. So aku terpaksa ikut kehendak dia menadangkan dia adalah kastemer. Satu lagi cabarannya ialah pengantin ni jenis yg muka nampak garang. So aku kena gunakan warna2 yg light utk pipi & lipstik dia. Mata dia tetap kena tonjolkan sikit. Tak sesua kalau semuanya light. Seri pengantin tak naik nanti. Bila semuanya dah selesai, aku puas ati, dia pun puas ati. walaupun kening dia tetap makan ati aku.. he.h.eh.e.he.he...


 
 
 
 

No comments:

Post a Comment